Όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές απομακρύνονται σταθερά από τη χρήση μετρητών και προτιμούν να πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους με κάρτα. To 2022 και για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας μας, ήταν μικρότερη η συνολική αξία των αναλήψεων μετρητών από την αξία των συναλλαγών που εκπληρώθηκαν ηλεκτρονικά. 

Με την κλιμάκωση του ηλεκτρονικού εμπορίου οι συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών (Consumer-To-Consumer, C2C) έχουν εδραιωθεί στην αγορά. Στην Ελλάδα, όλο και περισσότεροι αγοράζουν και πουλάνε προϊόντα απευθείας από άλλους καταναλωτές. Χρησιμοποιούν διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες, όπως το Facebook Marketplace, eBay και άλλες. Οι συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών στα marketplaces έχουν πολλά προνόμια, καθώς και αρκετά πιθανά ζητήματα ασφαλείας. 

Μερικά από τα προνόμια των C2C συναλλαγών είναι τα παρακάτω:

  • Πρόσβαση σε μεγαλύτερο κοινό: Οι καταναλωτές πλέον μπορούν να ανοίξουν τους ορίζοντες τους, περισσότερο από τη γειτονιά και τον γνώριμο κύκλο τους. Το γεγονός αυτό αυξάνει τις πιθανότητες πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών. 
  • Ανταγωνιστικές τιμές: Στην περίοδο που διανύουμε όπου όλες οι τιμές έχουν αυξητική τάση, οι καταναλωτές αναζητούν καλή ποιότητα σε χαμηλότερες τιμές. Οι αγοραστές μπορούν πλέον να συγκρίνουν και να διαπραγματεύονται με ιδιώτες πωλητές, εξασφαλίζοντας έτσι πολύ καλές τιμές της αγοράς. 
  • Ευκολία χρήσης: Το μόνο που χρειάζονται οι καταναλωτές είναι μία συσκευή και σύνδεση ίντερνετ, ώστε να έχουν πρόσβαση σε προϊόντα και να καταχωρούν προϊόντα για πώληση. Υπάρχει ποικιλία και διαφορετικότητα, που πιθανώς να μην παρέχεται στα “παραδοσιακά” μαγαζιά. 
  • Βιωσιμότητα: Οι συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών προωθούν την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση προϊόντων που συμβάλλουν σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Με την πώληση και αγορά μεταχειρισμένων αγαθών, παρατείνεται η διάρκεια ζωής των προϊόντων, γεγονός που οδηγεί σε ένα πιο καθαρό και υγιές περιβάλλον. 
  • Δημιουργία κοινότητας: Οι C2C πλατφόρμες καταφέρνουν συχνά να δημιουργήσουν μια αίσθηση κοινότητας μεταξύ των χρηστών. Αγοραστές και πωλητές και τείνουν να αξιολογούν και να σχολιάζουν τις μεταξύ τους συναλλαγές, δημιουργώντας αξιοπιστία και εμπιστοσύνη.

Η λύση;

Παρόλο που μπορεί να υπάρξει εμπιστοσύνη σε μια διαδικτυακή κοινότητα, όπως σε όλες τις σχέσεις, η εμπιστοσύνη είναι δύσκολο να καλλιεργηθεί. Στο μυαλό του καταναλωτή υπάρχει ένας βασικός φόβος που οι C2C πλατφόρμες προσπαθούν επιμελώς να λύσουν. Ασφάλεια πληρωμών σε συνδυασμό με εμπιστοσύνη στις συναλλαγές είναι το βασικό τους μέλημα.

Η χρήση των πληρωμών escrow είναι μια αποτελεσματική λύση που καταπολεμά τις φοβίες των καταναλωτών και εξασφαλίζει εμπιστοσύνη μεταξύ όλων. Το σύστημα του escrow λειτουργεί ως ανεξάρτητος τρίτος, προστατεύοντας τα χρήματα του αγοραστή μέχρι η συναλλαγή να ολοκληρωθεί με επιτυχία. Αυτό το σύστημα βελτιώνει και ολοκληρώνει με άνεση και ασφάλεια το αγοραστικό ταξίδι των χρηστών. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το escrow, διάβασε το άρθρο μας εδώ


Στοχεύουμε στην καλύτερη δυνατή εμπειρία αγοράς και πώλησης αθλητικού εξοπλισμού. Βρες μας στην ομάδα!